egim

              eDnevnik

              svedocanstvasrp

              svedocanstvamadj

  • Назив школе: Гимназија
  •   Адреса: Зелена улица 13, Бечеј
  • Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
  • Телефон: 021/6913-165
  • страница гимназије
  • страница гимназије

Настава

У категорији настава ћете наћи све вести везане за наставу, смерове, наставне предмете и све оно што обухвата наставни процес!

Занимљива информатика - Како је настао први компјутерски вирус?

У доба када се компјутерски вируси користе за међудржавну шпијунажу и када су постали средство остварења огромних и скупих циљева, није лоше присетити се како је све почело.
Први пут компјутерски вирус помиње се 1949. године у раду Џона фон Нојмана, који је на Универзитету у Илиноју одржао предавање „Теорија и организација сложених аутомата“. У то време термин „компјутерски вирус“ још није ни био скован, а Фон Нојман је на предавању говорио о томе како компјутерски програм може да буде направљен тако да се саморепродукује. Касније је из тога проистекао рад „Теорија о саморепродукујућим аутоматима“, а Нојман је проглашен за „оца компјутерске вирологије“.
Но, први функционални вирус за персоналне рачунаре – Мозак (Brain), настао тек 1986. године. Значајно се разликовао од данашњих – и његов циљ и начин на који је направљен био је драстично другачији. За почетак, његови творци, браћа Фарук и Алви из Пакистана, не да нису крили да су они креатори, већ су оставили свој потпис у програмском коду вируса. Њих двојица су – за разлику од данашњих твораца компјутерских вируса – успешни бизнисмени, власници компаније за пружање интернет услуга Brain Telecommunications Ltd.
Вирус Brain је, иначе, био прилично безопасан. У то време, интернет још није ушао у широку употребу па се вирус преносио – само на PC-ју, на DOS оперативном систему – преко дискета. Покретао се када се покрене и дискета, и остављао је поруку попут ове: Welcome to the Dungeon (c) 1986 Basit & Amjad (pvt) Ltd. Brain Computer Services. Онда је следила адреса аутора и њихови бројеви телефона, а на крају и упозорење: „Чувајте се вируса. Контактирајте нас за вакцинацију“. Вирус није био опасан по жртве. Он је заправо само мењао ознаке диска на ком се налази. Додељивао му је име – Brain.

НАСТАВНИ ПЛАН ЗА ОДЕЉЕЊА ЗА УЧЕНИКЕ СА ПОСЕБНИМ СПОСОБНОСТИМА ЗА СПОРТ

sport settimana dello sportO смеру

Специфичност овог програма наставе и учења је у томе што ће ученици за четири године имати укупно 1115 часова из области спорта, што је много више него код осталих гимназијских смерова.  Из премета Спорт и здравље, који се у осталим гимназијским смеровима јавља само у облику изборног програма, ученици ће имати 539 часова.

Други предмет специфичан само за ученике ових одељења је Спорт и тренинг који је заступљен са 576 часова у току четири године. Овакав број часова, садржаји који се изучавају, стручни наставници и опремљене школе стварају услове да матуранти постану изузетно ефикасни студенти на одговарајућим факултетима – факултетима спорта и физичког васпитања и других факултета, укључујући и факултете који припадају универзитетима Војске Србије и Полиције Републике Србије, при чему се ученицима не ускраћује проходност и на студијске програме из других области.

 

ПРЕДНОСТИ

Предност образовања у овим специјализованим одељењима је у томе што је број ученика ограничен на 20, што омогућава ефикаснији рад на часовима, а применом савремених технологија ученицима ће бити омогућено да прате наставу на даљину када су на клупским или репрезентативним припремама и такмичењима током школске године.

У плану наставе и учења специјализованих одељења за ученике са посебним способностима за спорт, прецизиран је број теоријских часова и часова вежби који ће бити прилагођени тренажном процесу ученика, у сарадњи са клубом у коме ученик тренира. У остваривању различитих тема и достизању датих исхода осталих општеобразовних предмета, ученицима ће бити доступан широк дијапазон тема и садржаја за израду истраживачких задатака и пројеката, као и коришћење метода који подразумевају активно учествовање ученика и употребу ИКТ-а.

 

СПЕЦИФИЧНИ ПРЕДМЕТИ

Када говоримо о настави предмета Спорт и тренинг, ученици ће овладати знањима о систему Физичке културе, историји спорта и олимпизма, са посебним освртом на Спорт као друштвену делатност и законитостима и правилима тренажног процеса.

Изучавајући предмет Спорт и здравље ученици ће овладати знањима о утицају правилне исхране и суплемената на постигнућа у спорту, значају спорта и вежбања на репродуктивно здравље и здравље уопште, као и знањима о улози спорта у превенцији коришћења психо-активних супстанци.

ГИМНАЗИЈА – СПЕЦИЈАЛИЗОВАНO ОДЕЉЕЊE ЗА УЧЕНИКЕ СА ПОСЕБНИМ СПОСОБНОСТИМА ЗА СПОРТ

ПОГЛЕДАЈ НАСТАВНИ ПЛАН

 

 

Поткатегорије

У Гимназији Бечеј постоје два смера, општи и друштвени смер.

Календар рада школе.

Уџбеници који се користе у Гимназији Бечеј

Наставни материјали из различитих наставних предмета.

Распоред часова

Распоред звона редовних часова који трају 45 минута и распоред звона када су часови скраћени.

Отворена врата.

Гимназија је дозволу за рад добила још давне 1925. године. Зграда у којој се и данас одржава настава, изграђена је по пројекту бечејског архитекте Гинтер Јожефа. У гимназији настава се одржава на два језика, српском и мађарском.

Школа нуди висок ниво образовања кроз иновативне облике наставе. Свакодневно се тежи осавремењавању наставе и праћењу високих стандарда у образовању. Кроз наставни програм негује се развој личности ученика, естетске вредности, мултикултуралност и толеранција.

Стручан наставни кадар помаже ученицима при избору факултета, дефинисању профила и грађењу професионалне каријере.

СМЕРОВИ - Гимназија - Бечеј

Подручје рада: Гимназија

Снерови за које школа има дозволу:

  • Смер за ученике са посебним способностима за информатику и рачунарство (4 године)
  • Природно-математички смер (4 године)
  • Друштвено-језички смер (4 године)
  • Општи тип  (4 године)

Одељењe ученика са посебним способностима за спорт треба да омогући да се унапреди квалитет образовања и васпитања ученика спортиста и будућих студената високошколских установа, а посебно оних које школују будуће тренере, спортске новинаре, наставнике физичког васпитања, спортске менаџере, итд.

Захваљујући компетенцијама стеченим током гимназијског школовања, будући студенти ће располагати знањима и вештинама неопходним за критичко сагледавање физичке културе и спорта као друштвене области.

Уче се углавном предмети из природних наука. Преовлађују математика, физика и хемија, па затим биологија, географија, информатика… Одабир одговарајућег гимазијског смера ће у великој мери утицати на даље образовање ђака. Знање које ђаци стекну на првом смеру ће им бити од користи не само при упису већ и током даљих студија.

Ученици који буду завршили природни смер ће имати добру основу за даље студије из математике, физике, биологије и хемије. Поред ових факултета у обзир такође долазе и високе техничке школе.

Уче се претежно страни језици. Најчешћи је енглески док су други по избору. Такође је заступљена историја, филозофија, психологија и друге друштвене науке.
Одабир одговарајућег гимазијског смера ће у великој мери утицати на даље образовање ђака. Знање које ђаци стекну на првом смеру ће им бити од користи не само при упису већ и током даљих студија.
Факултети који ту долазе у обзир су филозофски, филолошки и правни…

Предмети који се овде уче представљају уравнотежен избор како природних, тако и друштвених наука. Часови су расподељени тако да ђаци уче подједнако довољно математике, матерњи језик, стране језике, биологију, музичко, физику, историју итд. Овакве гимназије су идеалне за ђаке који су подједнако добри из друштвених и природних предмета па не желе да се определе за смер који преовлађује једним или другим.
Након завршетка школовања ђаци имају добру основу за наставак студија било којих факултета. Ако су појединци схватили да им је током школовања у гимназији општег смера боље ишла на пример хемија, имаће сходно томе веће шансе да своје студије наставе на хемијском факултету.