egim

              eDnevnik

              svedocanstvasrp

              svedocanstvamadj

  • Назив школе: Гимназија
  •   Адреса: Зелена улица 13, Бечеј
  • Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
  • Телефон: 021/6913-165
  • страница гимназије
  • страница гимназије

Ресурси за ученике

МАТУРСКИ ИСПИТ

САДРЖАЈ И НАЧИН ПОЛАГАЊА МАТУРСКОГ ИСПИТА У ГИМНАЗИЈИ

Матурским испитом утврђује се зрелост и оспособљеност ученика за даље школовање.
Матурски испит полажу ученици (редовни и ванредни) који су успешно завршили четврти разред гимназије.

САДРЖАЈ МАТУРСКОГ ИСПИТА

Матурски испит састоји се из два дела:

  • заједничког и
  • изборног.

У оквиру заједничког дела ученици полажу:

  • српски језик и књижевност/мађарски језик и књижевност за ученике који су наставу имали на језику народности;
  • математику или страни језик (по избору).

У оквиру изборног дела ученици раде и бране матурски рад.

Сви предмети полажу се према програму смера гимназије који је ученик завршио.

ЗАЈЕДНИЧКИ ДЕО

Српски језик и књижевност/ Мађарски језик и књижевност

Српски/мађарски језик и књижевност полаже се писмено.

При оцењивању писменог задатка, испитна комисија има у виду ширину обраде теме, избор и интерпретацију грађе, композицију, стил и језик.

Страни језик

Испит из страног језика полаже се писмено.

Ученик бира страни језик.

Испит се састоји из превода непознатог текста са страног језика на матерњи, уз употребу речника. Обим текста за превод износи 15-20 редова. Текст може да буде књижевни, публицистички или научно-популарни и треба да одговара језичком знању ученика. Испитом се проверава степен усвојености предвиђених морфосинтаксичких структура, познавање особености језика са кога се преводи, способност налажења одговарајућих речи и израза у матерњем језику и оспособљеност за коришћење речника.

Текстове за испит утврђује испитни одбор на предлог стручног актива, а ученици их добијају непосредно пред почетак испита. Текстови за испит из страног језика идентични су за све ученике.

Математика

Испит из математике полаже се писмено.

На испиту ученик треба да покаже у којој мери је усвојио математичка знања и умења неопходна за примену у свакодневном животу и у пракси, колико је оспособљен за успешно настављање образовања и изучавање других области у којима се математика примењује. Приликом оцењивања писменог задатка, испитна комисија има у виду доследност у спровођењу поступака у решавању задатака и тачност решења задатка.

ИЗБОРНИ ДЕО

Изборни део матурског испита састоји се из матурског рада и одбране матурског рада.

Матурски рад

Матурски рад са одбраном је самостално обрађена тема коју ученик бира из списка одобрених тема у оквиру једног од следећих предмета:

– српски/мађарски језик и књижевност, страни језик, социологија, психологија, математика, рачунарство и информатика, историја, филозофија, географија, физика, хемија, биологија и област уметности (ликовна, музичка, сценска, филмска).

Теме за матурски испит утврђује наставничко веће школе на предлог стручних актива. Списак утврђених тема објављује се на огласној табли или доставља ученицима на увид на други погодан начин почетком другог полугодишта за текућу школску годину.

Сврха матурског рада је да ученик покаже колико влада материјом у вези са темом, у којој мери је усвојио методе и приступ обради теме, како се служи литературом, да ли је оспособљен да анализира, критички размишља и да самостално изрази свој лични став у односу на тему коју обрађује.

Ученик ради матурски рад у току завршног разреда уз помоћ наставника-ментора.

Одбрана матурског рада

На усменој одбрани матурског рада ученик је дужан да изложи концепцију свога рада, да наведе литературу и друге изворе знања које је користио, да образложи посебне методе и поступке којима се руководио у току израде матурског рада и разлоге некоришћења других, брани рад, осим ако је тема матурског рада из групе заједничких предмета (матерњи језик и књижевност, математика и страни језик).

После одбране матурског рада испитна комисија утврђује једну оцену која се изводи из вредности рада и одбране матурског рада са аспекта способности кандидата да самостално интерпретира материју и да користи савремене методе и изворе информација у процесу стицања новог знања.

ОРГАНИЗАЦИЈА И НАЧИН ПОЛАГАЊА МАТУРСКОГ ИСПИТА

Матурски испит полаже се у два редовна испитна рока: јунском и августовском. После августовског рока ученици полажу ванредно, у испитним роковима утврђеним општим актом школе.

Матурски испити морају се завршити у јунском року најкасније до 20. јуна, а у августовском року најкасније до 25. августа.

За полагање матурског испита ученик подноси пријаву школи у року који одреди школа. У пријави наводи страни језик који жели да полаже и назив теме за матурски рад, прилаже сведочанства о завршеним разредима гимназије и извод из матичне књиге рођених.

Начин полагања испита

Испит из истог предмета полажу сви ученици истог дана   у присуству најмање једног дежурног наставника.

Испит из појединог предмета траје четири школска часа.

Између два испита ученик мора да има слободан дан.

На испиту из страног језика ученик може да користи речник и лексикон.

За остале испите није дозвољено коришћење помоћне литературе.

Теме и задатке за испит предлажу предметни наставници, а испитни одбор, на дан испита, из предложених тема утврђује четири теме, односно групе задатака од којих ученик бира једну.

Теме и задатке за испит ученици добијају непосредно пред почетак испита.

Исту тему за матурски рад може да ради само један ученик у истом испитном року.

Ученик предаје матурски рад у року који одреди испитни одбор. Уколико га не преда у предвиђеном року, сматра се да је одустао од полагања матурског испита.

Ученик не сме да прекрши испитна правила која утврди школа.

Испиту могу да присуствују дежурни наставник (наставници), председник испитног одбора и овлашћени школски надзорник Министарства просвете.

Одговори ученика на одбрани матурског рада трају до 30 минута, укључујући и време за припрему ученика за давање одговора.

Материјал који садржи списак тема и задатака и питања за писмени испит чувају се као пословна тајна до почетка испита. Материјал чува директор школе.

Испитни одбор и испитне комисије

За спровођење матурског испита директор школе формира испитни одбор и испитне комисије за сваки предмет који се полаже на матурском испиту. Ако један предмет или део испита полаже велики број ученика, директор може да именује већи број испитних комисија за исти предмет. Ако школа нема довољан број стручњака за одговарајући предмет, може да ангажује, као чланове испитних комисија, стручњаке из других школа.

Испитни одбор чине председник испитног одбора, сви чланови испитних комисија и секретар одбора.

Председник испитног одбора је директор школе.

Сви чланови испитних комисија су истовремено чланови испитног одбора.

Записник о раду испитног одбора води секретар кога именује директор на почетку школске године.

Испитну комисију чине три члана: председник, предметни испитивач и стални члан. Два члана морају бити стручна за предмет из кога се полаже испит.

Директор одређује ко ће бити председник испитне комисије, ко испитивач, а који ће члан водити записник о раду испитне комисије.

Испитни одбор евидентира:

  • теме за матурски рад;
  • кандидате за матурски испит са подацима о страном језику који ће да полажу и назив теме за матурски рад;
  • рокове и распоред полагања појединих делова испита;
  • наставнике који ће да дежурају за време испита;
  • наставнике – менторе које ће ученици консултовати у року израде матурског рада;
  • утврђује теме и задатке за писмене испите;
  • утврђује општу оцену на матурском испиту;
  • утврђује коначну оцену у случају несагласности чланова испитне комисије приликом закључивања оцена за поједине предмете.

Испитни одбор усваја одлуке већином гласова присутних чланова, а може да одлучује ако су присутне две трећине свих чланова.

ОЦЕЊИВАЊЕ

Општи успех на матурском испиту исказује се једном оценом као средња аритметичка вредност оцена добијених за поједине предмете који су полагани на матурском испиту и оцене из матурског рада.

Оцена из матурског рада изводи се на основу оцена добијених на матурском раду и одбрани тога рада.

Оцене појединих предмета утврђује испитна комисија на предлог предметног испитивача, а оцену општег успеха испитни одбор на основу извештаја испитних комисија. Ако испитна комисија не може да утврди појединачне оцене једногласно, ако је један оцењивач дао позитивну оцену, други негативну, или је разлика између позитивних оцена две и више, испитни одбор утврђује коначну оцену.

Ученик је положио матурски испит ако је из заједничког и изборног дела испита добио позитивну оцену.

Ученик који је на матурском испиту добио једну или две недовољне оцене полаже поправни испит, односно поправне испите. Уколико не положи поправни у августовском року, поново полаже испит, односно испите из предмета из кога, односно којих није положио испит, као ванредан ученик, у роковима утврђеним општим актом школе.

Ученик може бити и неоцењен или оцењен негативном оценом, без полагања испита.

Неоцењен остаје ученик који прекине испит из оправданих разлога и ученик који је због кршења испитних правила удаљен са испита.

Негативном оценом оцењује се ученик који прекине испит без оправданих разлога, ученик који није предао писмени задатак, ученик који је напустио просторију у којој се полаже испит, без дозволе дежурног наставника. Негативном оценом оцењује се и ученик за кога се недвосмислено докаже да је у току испита или после испита користио недозвољена средства или да је преписивао.

ЕВИДЕНЦИЈА И ЈАВНЕ ИСПРАВЕ

Школа је дужна да води евиденцију о матурском испиту и издатим дипломама у складу са чланом 99. Закона о средњој школи („Службени гласник РС“, број 50/92).

Након положене матуре школа издаје диплому ученику најкасније седам дана после положеног матурског испита.

Диплома се издаје сагласно члану 100. Закона о средњој школи („Службени гласник РС“, број 50/92) и члану 4. Правилника о јавним исправама које издаје средња школа („Службени гласник РС“, бр. 59/92 и 30/93).

О току полагања испита води се записник на обрасцу прописаном чланом 4. Правилника о садржају и начину вођења евиденције у средњој школи („Службени гласник РС“, бр. 59/92 и 30/93).

За време дежурства на испиту дежурни наставник уноси у записник све што није у складу са утврђеним правилима о току испита.

Записници се воде посебно о раду испитних комисија, а посебно о раду испитног одбора.

Записник о матурском испиту обухвата податке о ученику, податке о испитним предметима, члановима испитног одбора и испитних комисија, податке о темама, односно задацима, и успех за сваки део испита.

ПОМОЋ ЗА ИЗРАДУ МАТУРСКОГ РАДА

Следећи линкови отварају помоћне материјале за израду матурских радова.

За детаљније информације и помоћи за израду матурског рада обратите се наставнику ментору.

Mатурски рад

Упутство_за_матурски_рад

Izveštaj o izuzetnim rezultatima bečejskih gimnazijalaca ostvarenih na informatičkom takmičenju

Učenici bečejske Gimnazije su na 13. vojvođanskoj kvalifikaciji Međunarodnog takmičenja u potrazi za talentima u izradi programskih proizvoda "Janoš Nojman" osvojili 1. mesto. Ana Lenđel i Balint Sečedi su i na Međunarodnom takmičenju koje se održalo u Seksardu, ponovo odneli pobedu i osvojili 1. mesto u kategoriji računarska animacija. Oni su svojom 3D animacijom predstavili Bečej i okolinu iz turističkog ugla. Žiri koji je imao 10 članova, pohvalio je njihov rad i njihovu prezentaciju koja je bila na zavidnom nivou. Smatrali su da je rad izuzetno zanimljiv, složen i detaljan.

Žombor Bata i Aron Varnju, učenici prvog razreda Gimnazije osvojili su prvo mesto na vojvođanskoj kvalifikaciji u kategoriji računarska grafika. Na Međunarodnom takmičenju koji se održao kasnije u Seksardu, njihov rad je imao zapažen plasman i našao se na odličnom 5. mestu.

Ovo takmičenje je jedno od najstarijih informatičkih takmičenja u Mađarskoj. Posebno je po tome, što se ocenjivanje ne bazira samo na informatičkom znanju učenika i njihovoj stručnosti, nego i na ličnosti učenika. Od izuzetene važnosti su veštine kojima učenici raspolažu pri prezentovanju svojih radova. Ocenjuje se i to da li imaju sposobnost da „prodaju“ svoj rad kao programski proizvod. Na ovo takmičenje pristiže više od 250 radova kako iz Mađarske, tako i iz okolnih zemalja u regionu (više od polovine radova stiže iz okolnih zemalja). Takmičenje se organizuje u Gimnaziji I Bela uz podršku Društva računarskih nauka ”Nojman Janoš”. Požrtvovanim višemesečnim radom (uzimajući u obzir i pripreme) nastavnika i đaka ove Gimnazije, ovo takmičenje nalazi se na veoma visokom nivou, dok se svi takmičari koji se nađu u Međunarodnom finalu nagrađuju vrednim nagradama.

Izvori:

http://njszt.hu/neumann/hir/20170405/unicum-a-borvideken

http://www.ibela.hu/neumann/content/koeszoento

Fotografije:

http://ibela.sulinet.hu/gimnazium/sites/default/files/neumann2017fotok.zip

Timea Imbronjev Hajdu, profesor informatike

Beszámoló az Óbecsei Gimnázium tanulói informatikai versenyen elért kiváló eredményeiről

Miután a 13. Neumann Nemzetközi Tehetségkutató Programtermék Verseny vajdasági döntőjén az Óbecsei Gimnázium tanulói, Lengyel Anna és Szecsődi Bálint, első helyezéssel végeztek számítógépes animáció kategóriában, a szekszárdi nemzetközi döntőn, ismét első helyezést értek el, ahol a magyarországi és határaikon túli általános és középiskolás tanulók mérték össze informatikai tudásukat több kategóriában. Háromdimenziós animációjukkal Óbecsét és környékét mutatták be turisztikai szempontból. A tíztagú zsüri dícsérettel halmozta el őket a kiváló munkájukért és előadásukért, valamint azt fűzték hozzá, hogy a munkájuk részletessége és összetettsége miatt igazi alkotásnak is minősíthető.

Bata Zsombor és Varnyú Áron, első osztályos gimnazisták e verseny vajdasági döntőjén szintén első helyezést értek el számítógépes grafika kategóriában. A szekszárdi nemzetközi döntőn is kiváló eredménnyel végeztek. Munkájuk számos pályamunka között 5. helyezett lett.

E verseny az egyik legrégebbi informatikai verseny Magyarországon. Nemcsak régi, de különleges is, mert a versenymunkák elbírálói nemcsak a diákok informatikai tudására, szakmai munkájára kíváncsiak, de az egyéniségükre is: arra, hogyan tudják "eladni", termékként bemutatni alkotásaikat. Mára, e versenyre több mint 250 nevezés is érkezik Magyarország minden tájáról, valamint a határaikon túlról is (a nevezések mintegy fele a határon túlról érkezik). A verseny Neumann János Számítógép-tudományi Társaság kiemelt szakmai támogatásával zajlott le I. Béla Gimnáziumban, tanárai és diákönkormányzata áldozatos – és az előkészületeket is beleszámítva több hónapos – munkájával, amellyel a verseny magas szinvonalát bizonyították. A döntőbe került versenyzők mindegyike értékes jutalomban részesült.

Források:

http://njszt.hu/neumann/hir/20170405/unicum-a-borvideken

http://www.ibela.hu/neumann/content/koeszoento

Fotók:

http://ibela.sulinet.hu/gimnazium/sites/default/files/neumann2017fotok.zip

Imbronjev Hajdú Tímea, informatika tanárnő

Поткатегорије

План писаних провера дужих од 15 минута за други квартал школске 2022/23. године

 

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 1.1

1.1

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 1.2

1.2

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 1.3

1.3

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 1.4

 1.4

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 2.1

 2.1

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 2.2

 2.2

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 2.3

 2.3

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 2.4

 2.4

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 3.1

 3.1

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 3.2

 3.2

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 3.3

 3.3

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 4.1

 4.1

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 4.2

 4.2

план писаних провера дужих од 15 минута за одељење 4.3

 4.3